Drets dels ciutadans de la UE en cas de problemes amb els seus viatges

Arriba l’estiu i els viatges, i com a ciutadans europeus, tenim una sèrie de drets que hem de conèixer. Us donem aquí uns quants consells perquè sapigueu el que heu de fer si teniu algun problema durant el viatge

La normativa de la UE garanteix que us puguin tornar els diners o que us puguin repatriar si l’operador turístic a qui heu comprat el viatge combinat fa fallida. La UE també exigeix als operadors turístics que us donin informació suficient sobre les vostres vacances abans de signar cap contracte, que rebeu tots els serveis que es descriuen en la publicitat i en el contracte del viatge combinat i que els dits serveis estiguin a l’alçada que cal esperar.

Actualment, aquesta normativa regula les vacances que inclouen com a mínim una de les modalitats següents: 1) transport, 2) allotjament i 3) altres serveis turístics com ara visites turístiques quan els serveis es contractin per més de 24 hores o incloguin una nit d’hotel.

D’altra banda, la Directiva sobre el crèdit al consum de la UE us atorga uns drets quan compreu alguna cosa a crèdit. Aquests serien els cinc consells més importants que us podem donar:

  • la publicitat sobre el crèdit al consum que tingueu intenció de contractar ha de ser clara i fàcil d’entendre
  • abans de signar cap contracte, us han de donar prou informació per poder comparar totes les ofertes del mercat
  • un cop signat el contracte, us han de donar una còpia
  • si canvieu d’opinió, disposeu de catorze dies per retractar-vos
  • heu de poder amortitzar el vostre crèdit abans del previst a canvi d’una compensació adequada
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

one × two =