Quins són els meus drets com a viatger?

Vaga de controladors aeris, de personal de cabina, de pilots, falta de personal, el mal temps… incidències que provoquen llargues esperes i cancel·lacions en vols, sobretot en aquests mesos d’estiu. Molts ciutadans desconeixen els seus drets en aquests casos, i tu? Saps quins són els teus drets si pateixes un retard, cancel·lació, incidència amb l’equipatge  o overbooking que t’impedeixi embarcar?

Si el teu vol surt des de qualsevol aeroport situat a la Unió Europea o arriben a aquesta amb una companyia aèria de la UE, d’Islàndia, Noruega o Suïssa, el reglament europeu estableix uns mínims d’assistència i compensació dels passatgers, i els següents drets:

  • Dret a informació si el retard és d’almenys 2 hores
  • Dret a reemborsament en retards de més de 5 hores.
  • Dret d’atenció (menjars, begudes i hotel), en retards de 2 o més hores
  • Dret a compensació econòmica per retards que superin les 5 hores
  • Els canvis d’horari són tractats com un retard si es notifiquen amb menys de dues setmanes d’antelació
  • Compensacions per pèrdues d’equipatge de més de 1.100 euros
  • Compensacions per equipatge retardat
  • Dret d’atenció a passatgers amb problemes de mobilitat
  • Emissió de bitllets i facturació fins 45 minuts abans de la sortida

I si voles fora d’aquests? Doncs també gaudeixes de drets i proteccions, depenen del trajecte de vol, gràcies a altres convenis internacionals; el Conveni de Montreal o el Conveni de Varsòvia, s’implicarà en el cas que el país d’origen no hagi ratificat el primer.

Podeu ampliar la informació en aquest enllaç. I recordeu, davant de qualsevol incidència tingueu sempre present els vostres drets